Ovanstående uppgifter grundar sig på information från olika maskintillverkare samt egna undersökningar. Trots detta kan det förekomma osäkra rekommendationer/applikationer, vilket vi inte ansvarar för. Exempel: Tillverkaren av fordonet har genomfört förändringar som ej kommit oss tillhanda. Förändringar i motor eller maskin har gjorts av annan än originaltillverkaren. Övriga förändringar som åsidosätter originaluppgifter. Vi ber dig som kund därför att vara uppmärksam, så att rätt produkt monteras/installeras.

Leveransvillkor

Leveranstider
Om de beställda artiklarna finns i lager hos oss sker leverans från oss inom 1-2 arbetsdagar efter vi mottagit ordern. Saknas någon vara i lager skickas leveransen efter ca 2-5 arbetsdagar efter ordermottagning beroende på vilken leverantör artikeln måste beställas ifrån. 

Önskas Du annan leveranstid – meddela oss vid beställning.
Vid internetbeställning får du en bekräftelse med planerad leveranstid från oss.

Vi reserverar oss att förseningar i leverans kan uppstå.

Leveranssätt

Postnord Logistiks AB
Schenker Parcel Ombud

 

Hämta i butik

Du kan välja på att hämta din order i vår butik i Sundsvall. Du kommer bli meddelad via email eller telefon när din order är klar att hämta. När du valt att hämta din order i butik betalar du din beställning med kort, kontant eller mot faktura.

Kollisökning

Varor skickade med postpaket/företagspaket kan sökas. Skicka e-post till oss eller ring för kollinummer. Titta sedan på www.posten.se för uppgift om var paketet är.

Fel vid leverans – du saknar produkter

Saknas en eller flera produkter i din leverans och den är inte restnoterad fyller du i vårt reklamationsformulär. Det går även bra att kontakta oss via telefon på 060-566800. Uppge kundnummer, order-/fakturanummer samt artikelnummer på de saknade produkterna.

Fel vid leverans – du har fått fel produkter
Ibland inträffar det att en eller flera produkter skickas istället för beställda produkter. Detta kan ske då produkter med liknande specifikationer eller artikelnummer finns på samma plats på lagret, eller att en vara kan ha blivit felmärkt. Givetvis är felplock något vi arbetar med att minimera. 

Om detta har skett fyller du i vårt reklamationsformulär. Det går även bra att kontakta oss via telefon på 060-566800. Uppge kundnummer, order-/fakturanummer. Uppge artikelnummer på den produkt du saknas samt vilka produkter du fått i stället för beställd produkt.

Vi skickar dig den produkt du har beställt tillsammans med en returfraktsedel (MyPack Return). För att våra administrativa system ska kunna hantera detta blir du tyvärr fakturerad för den felplockade produkten. Fakturan är på 30 dagar och tas bort så fort varan kommer åter till oss. Du ska alltså aldrig betala den faktura som du blir debiterad för utan detta sker för att vi ska ha kontroll på vart den felplockade varan är. 

Transportansvar
Posten ansvarar för varuvärden upp till 50 000 SEK/sändning inom Sverige och 250 EUR/paket till Danmark, Finland och Norge. Vid en eventuell retur till oss är det du som kund som är ansvarig för godset.

Transportskador
Upptäcker du skador på paketet skall du vid uthämtning anmäla det till transportören.  Vår rekommendation är att inte ta ut ett skadat paket. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, kontakta oss. 

Fraktkostnad

Fraktkostnaden beräknas automatiskt när en vara läggs i varukorgen. Lägger du till eller tar bort varor i varukorgen kan fraktsättet ändras beroende på produkternas vikt och volym.