Ovanstående uppgifter grundar sig på information från olika maskintillverkare samt egna undersökningar. Trots detta kan det förekomma osäkra rekommendationer/applikationer, vilket vi inte ansvarar för. Exempel: Tillverkaren av fordonet har genomfört förändringar som ej kommit oss tillhanda. Förändringar i motor eller maskin har gjorts av annan än originaltillverkaren. Övriga förändringar som åsidosätter originaluppgifter. Vi ber dig som kund därför att vara uppmärksam, så att rätt produkt monteras/installeras.
Kassan
Allmänt
Vi
förutsätter att du äger nödvändig kunskap avseende montering och
installation av beställd artikel. Du ansvarar för att levererad
reservdel monteras på ett fackmannamässigt riktigt sätt.
Betalning
Priser
Alla priser är exklusive moms. Vi reserverar oss för tryckfel
och enstaka pris- och produktförändringar på vår
hemsida. Vi reserverar oss även för eventuella fel i lagersaldo,
slutförsäljning samt att bilder kan avvika från den verkliga produkten.
Betalning/Betalningsalternativ
All försäljning från vår hemsida sker genom kortbetalning, förskottsinbetalning, direktbetalning eller faktura.
Kortbetalning
Vi
använder oss av Payer betalsystem. Payer emot de flesta på marknaden
förekommande kort. Payer är PCI DSS Level 1 certifierade för att
säkerställa en trygg och säker betaltjänst. Payer är licensierad för
3D-Secure (MasterCard SecureCode och Verified by Visa).
Förskottsinbetalning
Pengar
betalas in i förväg på vårt bankgiro. Räkna med 1-3 dagars extra
leveranstid om du väljer förskottsbetalning.
Faktura
Vi
erbjuder våra kunder faktura, f.n gäller det endast kunder där en
kreditupplysning gjorts. Om du är fakturakund syns
betalningsalternativet i kassan när du är inloggad på mina sidor.
Önskar du bli faktura kund kontaktar du oss.
Betala i butik
Betalningsalternativet
betala i butik syns endast om du valt att hämta din order i butik. Du
betalar med kort eller kontant i butiken.
Frakt och leverans
Leveransvillkor
Leveranstider
Om
de beställda artiklarna finns i lager hos oss sker leverans från oss
inom 1-2 arbetsdagar efter vi mottagit ordern. Saknas någon vara i lager
skickas leveransen efter ca 2-5 arbetsdagar efter ordermottagning
beroende på vilken leverantör artikeln måste beställas ifrån.
Önskas Du annan leveranstid – meddela oss vid beställning.
Vid internetbeställning får du en bekräftelse med planerad leveranstid från oss.
Vi reserverar oss att förseningar i leverans kan uppstå.
Leveranssätt
Vi samarbetar med Postnord Logistics AB. För önskemål om alternativt frakt-/leveranssätt vänligen kontakta oss.
Hämta i butik
Du
kan välja på att hämta din order i vår butik. Du kommer
bli meddelad via email eller telefon när din order är klar att hämta.
Fel vid leverans – du saknar produkter
Saknas en eller flera produkter i din leverans och den är inte restnoterad fyller du i vårt reklamationsformulär.
Det går även bra att kontakta oss via telefon på 040-184790. Uppge
kundnummer, order-/fakturanummer samt artikelnummer på de saknade
produkterna.
Fel vid leverans – du har fått fel produkter
Ibland
inträffar det att en eller flera produkter skickas istället för
beställda produkter. Detta kan ske då produkter med liknande
specifikationer eller artikelnummer finns på samma plats på lagret,
eller att en vara kan ha blivit felmärkt. Givetvis är felplock något vi
arbetar med att minimera.
Om detta har skett fyller du i vårt reklamationsformulär.
Det går även bra att kontakta oss via telefon på 060-566800. Uppge
kundnummer, order-/fakturanummer. Uppge artikelnummer på den produkt du
saknas samt vilka produkter du fått i stället för beställd produkt.
Vi
skickar dig den produkt du har beställt tillsammans med en
returfraktsedel (MyPack Return). För att våra administrativa system ska
kunna hantera detta blir du tyvärr fakturerad för den felplockade
produkten. Fakturan är på 30 dagar och tas bort så fort varan kommer
åter till oss. Du ska alltså aldrig betala den faktura som du blir
debiterad för utan detta sker för att vi ska ha kontroll på vart den
felplockade varan är.
Transportansvar
Posten
ansvarar för varuvärden upp till 50 000 SEK/sändning inom Sverige och
250 EUR/paket till Danmark, Finland och Norge. Vid en eventuell retur
till oss är det du som kund som är ansvarig för godset.
Transportskador
Upptäcker
du skador på paketet skall du vid uthämtning anmäla det till Posten
utlämningsställe eller annan Posten-transportör och göra en
skadeanmälan. Vår rekommendation är att inte hämta ut ett skadat paket.
Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den
art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets
hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell
tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, kontakta oss.
Fraktkostnad
Fraktkostnaden
beräknas automatiskt när en vara läggs i varukorgen. Lägger du till
eller tar bort varor i varukorgen kan fraktsättet ändras beroende på
produkternas vikt och volym.
Bytesrätt och retur
Bytesrätt
Du
har i enlighet med Distansavtalslagen 14 dagars öppet köp. Det gäller
ej på reavaror, specialbeställda eller
kapade varor. Du betalar
själv returfrakten samt ansvarar för varan tills den kommit fram oss. Varan ska skickas tillbaka oanvänd och även förpackning
och instruktioner ska vara i nyskick. Varan får inte vara trasig eller
smutsig utan måste kunna säljas omgående i det skick den returneras i.
Du får tillbaka hela summan inkl. moms utom fraktkostnaden. Om
du ångrar dig redan innan vi hunnit skicka varan och du har betalat, så
får du naturligtvis tillbaka hela summan. Återbetalningen ska ske inom
30 dagar efter att varan returnerats. Var vänlig och kontakta oss innan
retur för bästa hantering.
Önskar
du göra en retur efter 14 dagar kontaktar du oss. Beroende på
vilken artikeltyp det är gör vi en bedömning om vi kan mottaga en retur.
Om retur godtages av oss tillhandahåller du ett tillgodo hos oss
som du kan använda vid nästa köp.
Vi har rätten att tillämpa ett returavdrag på 10-20 % i följande fall:
- Vid retur efter 14 dagar
- Om kvitto/faktura saknas
- Om originalförpackning är skadad/saknas
Garanti och reklamation
Garanti
De flesta varor har 1-2 års garanti, övriga villkor enligt
konsumentköplagen. Har du fått en defekt produkt kontaktar du oss via
denna länk och vi kommer att kontakta dig.
Datahantering av Personuppgifter enligt den nya Dataskyddsförordningen (GDPR) fr.o.m. 25 maj 2018.
”Företaget” benämns som vi i texten nedan och kunden som Er/Ni. För att kunna erbjuda er utnyttja våra tjänster behöver vi registrera era personuppgifter.
Genom att klicka i detta godkännande lämnar ni aktivt ert samtycke till vår dataskyddspolicy och vår behandling av era personuppgifter i vårt kundregister. Ni godkänner även att vi kan använda era personuppgifter för att skicka information till er.
Ni tillhandahåller oss själva direkt eller indirekt era uppgifter genom att godkänna ett köp eller transaktion via vår hemsida men även genom att kontakta oss via besök, e-post, telefon eller anmälningsformulär.
All insamling av era personuppgifter som är nödvändig för att ingå ett avtal med oss registreras och lagring sker enbart i syfte att identifiera er och den relation vi har till er.
Alla data i vårt register används för att tillhandahålla, genomföra, ta betalt för och förbättra våra tjänster. Vi kan använda era uppgifter för att informera om erbjudanden, nyheter eller undersöka hur nöjd ni är med de tjänster/varor/aktiviteter ni utnyttjat. Vi sparar er information så länge det är nödvändigt för respektive syfte.
Vi förbinder oss att inte vidarebefordra era registrerade uppgifter till annan än våra samarbetspartners och leverantörer för att kunna utföra de uppdrag vi avtalat eller i annan utsträckning än vad som anges enligt lag.
Era privata inloggningsuppgifter ska hanteras som en värdehandling och bör skyddas. Dessa får inte lämnas ut till annan än sådan person som äger rätten att hantera dem för er räkning.
Ni har rätt att få ut vilken information vi har registrerad om er, möjlighet att korrigera eventuella fel samt begära radering av era uppgifter om de inte längre är nödvändning för det syfte de blev insamlade för. Det kan dock finnas lagkrav som gör att vi inte kan radera era uppgifter.
I de fall vi kan komma att ändra avtalet kräver det att ni behöver godkänna det på nytt.
Om ni har frågor eller om ni motsätter hur vi behandlar era personuppgifter är ni välkommen att kontakta oss.
Ni kan också alltid kontakta datainspektionen@datainspektionen.se om ni har invändningar mot hur era personuppgifter behandlas.